fener balık çorbası

  • Fener balığı çorbası yapımında, bir tane orta boy fener balığı kullandım. Balığın derisini soyarak yüzeyinden tamamen çıkardım. Üzerinde etiyle birlikte kuyruk kısmını kestim. Kafasını bıçakla ikiye böldüm. Bir tane kuru soğanı irice yemeklik doğradım.
  • Tencereye doğradığım soğanı, hazırladığım fener balığı kafasını ve etini koydum. Üzerini kapatacak miktarda soğuk su ilave ettim. Tencere kaynamaya başlayınca, üzerinde biriken köpüğü aldım. Tencereyi kapattım ve ocağı iyice kıstım. Kısıkta 15 dakika balığı haşladım.
  • Tencereyi kevgire boşalttım. Kevgirin üstünde kalan balık kafasını ayıkladım. Üzerinde bulunan çok az eti ve kuyruk etini elimle küçük parçalara böldüm. Çıkan balık suyunu da çorba yapımında kullandım.
  • Fener balığı çorbasını nasıl yaptım: Tereyağında, bir çorba kaşığı unu kavurdum. Üzerine balık suyunu ekledim ve 5 dakika kaynattım. Üzerine balık etini ekledim, bir taşım kaynatım ve ocağı söndürdüm. Çorbaya tuz, karabiber, limon suyu ve maydanoz ilave etim ve karıştırdım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması