tavada sardalya buğulama


Tavada sardalya buğulama nasıl yapılır? Tavada, tencerede, fırında sardalya aynı yöntemle yapılır. Aynen hamsi buğulama gibi. Sardalya temizlendikten sonra, bütün veya kılçıkları alınmış (fileto) olarak yapılır. Buğulama yapımında soğan, domates, maydanoz, limon ve baharatlar kullanılır. Balığı pişirirken, balık kendi suyu ile pişirilir veya bir çay bardağı su ilave edilir. Buğlama yapımında önemli olan, balığın oda sıcaklığında olmasıdır. Bu yemeğin pişme süresiyle ve ocak ısısı ile ilgilidir.

temizlenmiş sardalya

Tavada sardalyayı nasıl yaptım: Yarım kilo sardalyayı temizledim, bir orta boy soğanı yemeklik doğradım. Bir domatesi rendeledim ve bir tutam maydanozu kıydım. Tavaya bütün malzemeleri koydum. Üzerine 1 tatlı kaşığı limon suyu, 1 tatlı kaşığı tuz, bir çay kaşığı karabiber serptim. Malzemeleri karıştırdım ve düzelttim. Üzerine üç kaşık zeytinyağı gezdirdim. Tavayı fokurdattım, kapağı kapadım. Ateşi kıstım ve yemeği 15 dakika pişirdim ve aldım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması