fırında sebzeli sardalya


Fırında sardalya arzuya göre, sade veya sebzeli olarak pişirilir. Sardalyayı sebzeli olarak pişirmek için; soğan, domates, sarımsak, maydanoz kullanılır. Sebzeler istenilen irilikte doğranır, tuz ile tatlandırılır. Hazırlanan sebzeler sardalya ile fırın kabında veya fırın tepsisinde kapalı olarak pişirilir. Fırında sardalya pişirme süresi sardalyanın iriliğine ve kullanılan malzemenin miktarına göre değişir.

Sardalya

Fırında sardalya nasıl yapılır? Kullandığım sardalyalar iri olduğundan, üzerindeki pulları kazıdım. Karnını yardım, içini temizledim ve yıkayıp süzdüm. Peşinden içini ve dışını tuzladım. Sarımsağı, soğanı, maydanozu yemeklik doğradım. Domatesi rendeledim. Hazırladığım sebzeleri cam tepsiye koydum. Üzerine karabiber, tuz ektim ve karıştırdım. yarım limonu dilimledim, sebzenin üzerine koydum. Ardından balıkları dizdim, 3 kaşık zeytinyağı gezdirdim ve alüminyum folyo ile kapattım.

Tepsiyi önceden 200°C dereceye ısttığım fırının orta rafına sürdüm. Sardalyayı 30 dakika kapalı olarak pişirdim. Süre dolduğunda fırını açtım ve alüminyum folyoyu çıkardım. Tepsi açık olarak; balıkların üzerinin kızarması için, bir 10 dakika daha pişirdim ve fırından aldım. Toplam süre olarak fırında sardalyayı 40 dakikada pişirmiş oldum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması