palamut çorbası


Palamut çorbası sebzeli, sade veya terbiyeli yapılır. Palamut çorbası yapmak için bütün palamut ya da palamutun başı ve kuyruk kısmı kullanılır. Tarifimde lakerdasını yaptığım 3 adet palamutun baş ve kuyruk kısmını kullanarak sebzeli palamut çorbası yaptım. Palamut çorbası yapımında ister palamutu bütün kullanın, isterseniz baş ve kuyruk kısmını kullanın yapım yöntemi değişmez. Palamut çorbası yapımında soğan, sarımsak, havuç, patates gibi sebzeler ve maydanoz, nane, karabiber, limon suyu, tuz gibi tatlandırıcılar kullanılır. Palamut çorbasının yapım yöntemine göre; yumurta sarısı, un ve limon suyu ile terbiyesi yapılır. Üç adet birer kilo ağırlığındaki palamutun baş ve kuyruk kısmından 6 kişiye fazlasıyla yetecek çorba yapılır.

Palamut çorbasını nasıl Yaptım: Palamutun kafasını ve etli kuyruk  kısmını ikiye böldüm. Kafasındaki solungaçları çıkardım, yıkadım ve süzdüm. Tencereye 1.5 litre su ve balık parçalarını koydum. Tencereyi kaynattım ve üzerinde bulunan köpükleri aldıktan sonra ocağı tamamen kıstım ve kapağı kapadım. Tencereyi 15 dakika kaynattım, ocaktan aldım. Ardından haşlanmış balık parçalarını süzgeçten geçirdim ve suyunu bir kap içinde beklettim. Balık parçalarını soğuduktan sonra kılçık ve derisinden temizledim ve bir kaseye koydum.

Tencerede 5 çorba kaşığı zeytinyağı içinde yemeklik doğradığım bir soğanı, rendelediğim bir havuç ve bir patatesi kavurdum. Üzerine haşladığım balığın suyunu koydum ve tencereyi kapalı olarak 20 dakika kaynattım. Süre bitiminde malzemeleri el blenderi ile un ufak ettim. Ardından didiklediğim balık parçalarını ilave ettim, 5 dakika kaynattım ve ocağı söndürdüm. Tencereye tuz, karabiber ve limon suyu ilave ettim çorbayı tatlandırdım. En son çorbaya ince ince doğradığım maydanoz ve taze naneyi ilave etim ve tencereyi karıştırdım. Sonuçta enfes palamut çorbasını yapmış oldum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması