gördek balığı şaban yahnisi


Gördek balığı şaban yahnisi, gördek balığı ile yapılan nefis bir yemeğidir. İznik gölü çevresinde oturan ahali bu yemeğe şaban yahnisi adını vermişler. Rivayetler muhtelif; bu yemeği Şaban isminde birinin icat etmiş olduğu söylenir. Şaban yahnisi gerçekten yapılıp yenilmeye değer yemektir, gördek balığına rastlarsanız; mutlaka bu yemeği yapın veyiyin derim. Şaban yahnisi orjinalinde gördek balığı, domates salçası, taze soğan ve taze nane kullanılıyor.

Gördek balığı nisan ve mayıs aylarında tutulduğundan, eskiler şimdiki gibi taze domatese erişmleri olmadığından yemekte salça kullanmış olabilirler. Fakat, yemeğin yapımında salça ve domates birlikte kullanıldığında ortaya çok leziz şaban yahnisi çıkıyor. Bu yemekte salça ve domatesi birlikte kullandım. Yemeğin yapımı gayet kolay. Gördek balığını buradaki tarifine uygun olarak kızarttım. Kızarttığım gördek balığını aşağıdaki malzemelerle pişirip şaban yahnisini yaptım.

Şaban yahnisi malzemesi: Bir kilo kızartılmış gördek balığı, üç kaşık zeytinyağı, bir tatlı kaşığı domates salçası, rendelenmiş iki tane domates, üç adet doğranmış taze soğan, bir tutam doğranmış taze nane, üç diş doğranmış sarımsak, karabiber, tuz ve bir su bardağı dolusu sıcak su.

Şaban yanisini nasıl yaptım: Tencerede üç kaşık zeytinyağı içinde, sırayla doğranmış sarımsağı, domates salçasını ve rendelenmiş domatesi kavurdum. Üzerine doğradığım taze soğanı ilave ettim ve karıştırdım. Peşinden kızarttığım gördek balığını tencereye dizdim. Üzerine 1 su bardağı sıcak su, bir çay kaşığı karabiber ve iki çay kaşığı tuz ilave ettim. Tencere kaynamaya başlayınca kapağını kapattım ve ocağı tamamen kıstım. Kısık ateşte yemeği 15 dakika pişirdikten sonra üzerine doğradığım taze naneyi serptim ve ocağı söndürdüm. Afiyet olsun.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması