orkinos balığı ızgara


Orkinos (ton) balığı ızgara yapımında kömürlü mangal, elektrikli mangal, ocak üzerinde kullanılan demirdöküm ızgara tava veya çeşitli grill tavalar kullanılır. Elinizde hangi ızgara aleti mevcutsa; orkinos balığı ızgarasını gönlünüzce, dilediğiniz gibi yapabilirsiniz. Resimde gördüğünüz orkinos balığı ızgarasını, ocak üzerinde çalışan demirdöküm ızgara tavası üzerinde yaptım. Tat, lezzet bakımından (görüntüsü de dahil) süper oldu. Orkinos dilimlerini ızgara üzerinde pişirirken, önemli olan balık parçalarını kurutmadan ve suyunu salmadan pişirmektir. Balığın kurutulmaması kolay, dilimleri alt üst toplam 4 dakikada pişirmelisiniz. Balık dilimlerinin suyunu salmaması daha da kolay; balık parçalarının üzerine tuz ekmeden ızgara yaparsanız suyunu salmaz. Balığın üzerine tuzu, balığı ızgarada pişirdikten sonra serpebilirsiniz, olur biter.

Orkinos balığı ızgarasını nasıl yaptım? Bir bütün parça orkinos balığını bir parmak kalınlığında dilimledim. Dilimlerin her iki yüzeyine fırça ile zeytinyağı sürdüm. Balık dilimlerine zeytinyağı olacak diye bir şart yok, istediğiniz yemeklik sıvı yağını kullanabilirsiniz. Ve hatta, fırça kullanmanıza da gerek yok. Bir kap içine dilimleri kor ve üzerine yağı gezdirebilirsiniz. Demirdöküm ızgara tavasını ocağın büyük gözü üzerine koydum, ocağı yaktım ve ateşi orta ateşin bir tık üzerine ayarladım. Izgara tavasının ısınıp ısınmadığını şöyle kontrol ettim. Tava bir süre ısındıktan sonra, elimi açarak tavanın yüzeyine yaklaştırdım ve avucumun ısıya ne kadar dayanabileceğini kontrol ettim. Avucumu tava yüzeyine yaklaştırdığımda aniden çekiyorsam, tava gerekli ısıya ulaşmıştır diyor ve balık dilimlerini diziyorum. Dilimleri ikişer dakika süre ile alt üst ederek pişiriyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması