somon kafası


Somon balığı kafası, somon balığı çorbası yapımında kullanıldığı gibi; çeşnilendirilerek haşlanır veya fırında kızartılarak tüketilebilir. Bu işler için, iri Norveç somonlarının kafalarına ihtiyaç vardır. Norveç somon kafaları balıkçılarda veya çoğu marketlerde satılmaktadır. Somon çorbası yapmak istediğim zaman, semtimizde bulunan Real markete giderim. Marketin balıkçısı somanlardan arta kalan kafa, yüzgeç ve iskeletleri birer kiloluk kapalı paketler halinde tezgahı üzerinde satışa sunar. Fiyatı oldukça ucuz, 4 TL'ye bir tencere dolusu somon balık çorbası yapılır. Somon kafası ile yemek yapmak uğraştırıcı değildir. Zaten, kafa ikiye ayrılmış, temizlenmiş ve üzerinde yeter miktarda et bırakılmıştır.

Satın aldığım somon kafası ile ya çorbasını yaparım, ya da buhar sepetinde haşlar yerim. Buhar sepetinde kafa haşlamak kolay. Tencereye yeterince su koyuyor ve üzerine sepeti oturtuyorum. Sepetin üzerine ikiye ayrılmış kafa ve diğer parçaları diziyorum. Tencere kaynadıktan sonra kapağını kapatıyor ve ocağı iyice kısıyorum. 15 dakika bitiminde somon kafası buharda haşlanmış oluyor. Buharda haşladığım kafayı, bazen çorba yapımında kullanıyorum. Çorba yapacağım zaman eti kemiklerinden ayırıyorum. Arta kalan kemik, iskelet ve artıkları yeter miktarda su ile 15 dakika haşlıyorum. Ardından çıkarıp süzüyor ve haşlama suyu ile balık çorbası yapıyorum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması