somon çorbası


En lezzetli somon balığı çorbası, somon balığı kafası kullanılarak yapılır. Somon çorbası yapımında illa somon kafası kullanmak gerekmez. İstenirse somonun eti kullanılarakta somon balık çorbası yapılabilir. Somon balık çorbası yapımında üç tarif kullanırım. Kullandığım tarifler arasında favorim olan bu tarifimdir. Bu çorba tarifimi uygularken fazla zamana ve malzemeye ihtiyaç olmadığı gibi, yapılan çorbanın tadı ve lezzeti her insanın damak zevkine uyar. Bu tarifimde ucuz olarak satılan, balıkçıdan aldığım somon kafası ve kemiklerini kullandım. Önce somon kafasını soğan ile haşladım, ardından süzdüm ve etini kemik ve kılçıklarından ayırdım. Çorbayı zeyinyağı, un, haşlama suyu, etini kullanarak yaptım ve karabiber, limon suyu, tuz ve maydanozla tatlandırdım.

Somon balığı kafası ile somon çorbasını nasıl yaptım? Ambalajı içinde toplam 1 kilo ağırlığında ikiye bölünmüş bir tane somon kafası, yüzgeç ve iskeletleri bulunan somon parçalarını balıkçıdan aldım. Eve gelince balık parçalarını güzelce yıkadım ve süzdüm. Tencereye balık parçalarını, 1 tane kuru soğanı ince ince dilimledim ve koydum. Üzerine 5 su baradağı (1 litre) soğuk su ilave ettim, kaynattım. Tencere kaynarken üzerinde biriken köpükleri aldım ve tenecereyi kapattım. Ocağı iyice kıstım ve tencereyi 15 dakika kaynattıktan sonra; ocaktan aldım, süzdüm. Parçalar soğuyunca eti kemiklerinden ve kılçıklarından ayırdım. Tencerede 3 çorba kaşığı zeytinyağı ile 1 çorba kaşığı unu kavurdum. Üzerine eti ve balık suyunu ilave ettim bir taşım kaynattım. Peşinden karabiber, tuz, limon suyu ve maydanoz ilavesiyle tatlandırdım.