balık çorbası sade ve terbiyeli yapılır


Balık çorbası sade ve terbiyeli yapılır. Balık çorbası yapımında daha çok beyaz etli balık tercih edilir. İri blıkların kafası ve kılçığı kullanılarak balık çorbasıda yapılır. Önemli olan, çorba yapımına geçmezden önce balık haşlanmalıdır. Balığın iriliğine göre haşlama süresi 10 ila 15 dakikadır. Balık çorbası terbiyeli (meyaneli) veya sade olarak yapılır. Balık terbiyesinde un, yumurta sarısı ve limon suyu kullanılır. Balık çorbası yapımında istenirse (patates, havuç gibi) sebzeler kullanılabilir.

Sade (meyanesiz) balık çorbası yapımı: Ambalajı içinde toplam 1 kilo ağırlığında ikiye bölünmüş bir tane somon kafası, yüzgeç ve iskeletleri bulunan somon parçalarını balıkçıdan aldım. Eve gelince balık parçalarını güzelce yıkadım ve süzdüm. Tencereye balık parçalarını, 1 tane kuru soğanı ince ince dilimledim ve koydum. Üzerine 5 su baradağı (1 litre) soğuk su ilave ettim, kaynattım. Tencere kaynarken üzerinde biriken köpükleri aldım ve tenecereyi kapattım. Ocağı iyice kıstım ve tencereyi 15 dakika kaynattıktan sonra; ocaktan aldım, süzdüm. Parçalar soğuyunca eti kemiklerinden ve kılçıklarından ayırdım. Tencerede 3 çorba kaşığı zeytinyağı ile 1 çorba kaşığı unu kavurdum. Üzerine eti ve balık suyunu ilave ettim bir taşım kaynattım. Peşinden karabiber, tuz, limon suyu ve maydanoz ilavesiyle tatlandırdım.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması