25 dakikada fırında palamut


Fırında palamut, palamut ızgara, palamut kızartma veya palamut tava, palamut güveç, palamut buğulama, domates soslu palamut, palamut fileto tava, palamut pilaki, palamut haşlama ve palamut çorbası palamut kullanılarak yapılan yemek çeşitleridir. Palamut balığının piyasada bolca bulunduğu eylül, ekim, kasım, aralık ve ocak aylarıdır. Palamut balığı yağlanmaya ekim ayında başlar. Eylül ayında tutulan palamutun kızartması (tavası) yapılırsa lezzetli olur. Eylül ayında palamutu resimde görüldüğü gibi fırında yaparsanız da gayet güzel olur. Ekim ayında palamatun her çeşit yemeği şahane olur.

Fırında palamutu nasıl yaptım: Balıkçdan iki tane orta boy yerli Şile palamudu aldım. Kafasını kestim, içini temizledim, güzelce yıkadım ve 3-4 santim kalınlığında dilimledim. Dilimleri bir kaba koydum, üzerine karabiber, pul biber ve tuz serptim. Balık başına 2 çorba kaşığı ayçiçek yağı gezdirdim ve yarım limon sıktım. Dilimleri elimle bir güzel karıştırdım. Fırın tepsisine yanmaz fırın kağıtını yaydım ve palamut dilimlerini dizdim. Önceden 200°C dereceye ısıttığım fırında 25 dakika (tam pişmiş olarak) pişirdim. Damak zevkinize göre 15 ila 25 dakika arsında bir sürede pişirebilirsiniz.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması