25 dakikada fırında dondurulmuş uskumru


Fırında dondurulmuş uskumru kızartmasını pazarlarda tane hesabı satılan ithal uskumrudan yaptım. Üç tane donmuş uskumru aldım, balıkçı temizledi ama balığın fileto kesimi hoşuma gitmedi. Olsun, uskumrunun görünümü güzel olmasada lezzetine diyecek yoktu. Balığı önce ocak üzerinde tava yapmayı düşündüm, sonra vazgeçtim. Ardından fırında sebzeli yapmayı düşündüm uğraşmayı değmez diye, bu düşüncemden de vazgeçtim. Sonuç olarak, resimde görünen haliyle balığı fırında pişirdim.

Nasıl mı yaptım; önce balık parçalarını bir güzel yıkadım ve süzgeç içerisinde bekleterek suyunu süzdüm. Peşinden balık parçaların derili yüzeyini birkaç yerinden bıçakla çizdim ve iki tarafına tuz ektim. Ardından, kağıt yayılmış fırın tepsisine göründüğü gibi dizdim. Üzerlerine karabiber, pul biber ektim ve zeytinyağı gezdirdim. Önceden 200°C dereceye ısıttığım fırının orta rafına tepsiyi sürdüm ve 25 dakika pişirdim. Gayet sulu ve yumuşacık olarak pişti. Tavsiye ederim, deneyin.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması