midyeli pilav


Midyeli pilav nasıl yapılır? İç midye, pirinç, bitkisel yağ, soğan ve midyeli pilava yakışan baharat çeşitleriyle yapılır. Pirinç pilavını nasıl yapıyorsanız (pirinci kavurarak veya haşlayarak) aynı yöntemle midyeli pilavı yapabilirsiniz. Midyeli pirinç pılavını her iki yöntemle yaparım. Pirinci kavurduğum zamanlarda olur, haşladığım zamanlarda da. Pilavı nasıl yaparsanız yapın, midyeli pilav yapımında sonuç değişmez ve gayet güzel midyeli pilav yapılır. Bu midyeli pilavı haşlama yöntemiyle yaptım. Pilavda kullanacağınız baharat miktarlarını damak zevkinize göre ayarlayabilirsiniz. Pilavın acılı olmasını isterseniz, karabiberi 1 çay kaşığı dolusu ilave edin. Tarifimi denerseniz, sonuçtan memnun kalacağınızı umarım.

Midyeli pilavı nasıl yaptım: 1 su bardağı (200 ml.lik) pirinç ve 1 çay kaşığı tuz ile birlikte ılık su içinde yarım saat ısladım. Ardından berrak suyu çıkana kadar musluk altında yıkadım. Tencerede 3 çorba kaşığı zeytinyağı içinde yemeklik doğradığım küçük bir soğanı kavurdum. Üzerine bir avuç dolusu iç midye, 1.5 su bardağı sıcak su, önceden ılık su içinde beklettiğim bir çorba kaşığı dolusu kuş üzümü, birer çay kaşığı silme doldurduğum yenibahar, kimyon, karabiber, tarçını ilave ettim karıştırdım ve tuzunu ayarladım. Ardından pirinci ilave ettim, tencere kaynayınca kapağı kapattım ve en kısıkta 15 dakika pişirdim. Pilavı 20 dakika dinlendirdikten sonra karıştırdım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması