toprak güveçte sebzeli palamut tarifi


Toprak güveçte sebzeli palamut, süper lezzete bir palamut yemek çeşitidir. Yapımı gayet kolay. Yapmanız gereken; palamutu temizlemek ve çeşitli sebzelerle birlikte toprak güvece koyup fırında pişirmektir. Balık pişirmede kullanılan toprak güveçler genelde tek balık pişirmek için yapılmıştır. Fazla balık pişirmek için; fırınınızın aldığı ölçüde toprak güveç kullanmanız gerekir. Fazla sayıda palamut yapmak isterseniz; çeşitli boyutta fırın tepsisi kullanabilirsiniz. Güveçte palamut fırında 45 dakikada pişer. Güveci fırına attığınızda ilk 20 dakikasında güveç kapalı olmalıdır. 20 dakikanın bitiminde güveç açılır ve 25 dakika süre ile balık kızartılmaya bırakılır. Bu işlem, balığın kurumaması ve sulu kalması içindir.

Bir tane palamutu temizledim, yıkadım, süzdüm ve içine dışına karabiber, tuz ektim. Balık iri olduğundan, güvecime sığmadığı için, balığın kafasını kesitim. Yan kısımların 3 er tane çizik attım. Sosu için birer tane soğan, domates ve biber kullandım. Yağda hepsini kavurdum, üzerini kapatacak miktarda sıcak su koydum, karabiber ve tuz ile tatlandırdım. Ardından bir tık kaynattım, ocaktan aldım ve güvece yaydım. Üzerine balığı uzunlamasına oturttum. Güveci alüminyum folyo ile kapattım. 200°C derece fırında 20 dakika pişirdikten sonra, üzerinden folyoyu aldım. Güvecin üzeri açık olarak 25 dakika daha balığı pişirmeye devam ettim. Süre bitiminde ocaktan aldım ve sofraya koydum.

Bu blogdaki popüler yayınlar

donmuş balık çözdürme

tavada çupra 8 dakikada nasıl yapılır

orkinos balığı nasıl pişirilir

midye kavurması